Pannónia (is) börtön


A játszók tehát a pszichológiai realizmus eszköztárát mozgósítják, azt viszont elsőrangúan. A kitűnő mozgáskultúrájú Bori Tamás csúszó-mászó, alamuszi üttóként csaknem végignyüzsgi az előadást. Takarékosan fogalmaz Hegedűs Zoltán (Bánk bán), patetikus, harsány gesztusok nélkül vezeti elő a robbanni kész lefojtott szenvedélyt. Megalázottságában is erős tartású Tiborcot mutat Epres Attila. Danyi Judit játéka szintén kerüli a Melinda-közhelyeket, karcos, titokzatos asszonyt formáz meg, hitelesíti Bánk minden indulatát. Remek Balogh Erika gőgös, fejedelmi tartású királynéja, csakúgy, mint őze Áron az indulatait fásultsággal leplező Petur szerepében. Jók a csoportképek, az első rész táncjelenete, kellő mozgalmasságot biztosít a szereplők állandó jövés-menése. Be-becsúsznak viszont túlzónak ható ötletek: például a gyerekszereplő enyhén túlexponáltnak tűnik. Mindezzel együtt tanulságos kísérlet szemtanúi lehettünk, amelynek alapján határozottan úgy tűnik, hogy mégiscsak érdemes elővenni és csócsálgatni ezt a régi darabot.



(Fülöp Csaba, Zsöllye – részlet)



 


  Vissza