Kurázsi mama és gyerekei

Zsótér előadásában valahogy a nők jobbak: Bognár Gyöngyvér narrátornak is, Kattrinnak is remek - ő mutatja tán a leginkább egyenletes teljesítményt. De jó Balogh Erika is Yvette Pottier szerepében, megfelelően vegyíti a csupaszívet az életrevalósággal, amikor pedig a Parasztnőt játssza, eljátszik egy kompakt kis belső drámát szinte röptében: az együttérzéstől az életmentő árulásig.
A férfiak - valahogy egyformák. Mind Szarvas Attila Eilif, mind pedig Makranczi Zalán Fejő szerepében követni igyekszik Zsótér kottáját, de jól játszani egyik sem tudja, pillanatokra válnak egyénivé és hitelessé. Pasztell a lelkészt játszó Mészáros Tamás is; markánsabb Pipás Péter szerepében Fazakas Géza - igaz, az egyik legjobb, szenvtelenül abszolvált jelenet neki jut: amikor közli - inkább megbeszéli - Kurázsival, hogy Kattrint bizony nem vinné a távoli és békés kocsmába...
Az előadás erényei és hibái egyaránt fölvetik a vándorrendező problémáját. Míg egyfelől igen jótékonyan mozdítja meg a társulatot az intenzív és újfajta munkamódszer, másfelől afféle gyorsított éréssel kénytelen Zsótér dolgozni, hogy a máshoz szokott színészekkel készen legyen a premierre. Lehet, hogy van megoldás a helyzetre - e sorok írójának sejtelme sincs róla.


(Csáki Judit)


 




 Vissza