Balogh Erika Kecskemétre tart
Szép helyen, szép lakásban található az Oroszlán-házaspár, azaz a mindenki által
Oroszlánnak becézett Pintér Tamás öttusázó, vívóbajnok, főiskolai tanár és
felesége, Balogh Erika színésznő. A Kossuth Lajos téren, a Parlamentre s
távolabb a Várra néző lakásban laknak. Itt nézegetem a Balogh Erika mamája által
összeállított albumot, benne rengeteg lapkivágás: cikkek, fényképek, címlapfotók
Balogh Erikáról, közös riportok vele és Oroszlánnal. Valaha jobban „ment az
üzlet”, mint manapság, ezt kár volna tagadni.
Erika a Thália Színház sokat foglalkoztatott tagja volt, de a Thália megszűnt és
a Művész Színház új vezetése, élén Törőcsik Marival, alig valakit vett át a régi
együttesből. Az azért rosszul esett Erikának, hogy Törőcsik azt mondta neki: Én
ugyan egyszer sem láttalak, de nincs szükségem rád! Legalább egy darabban
megnézte volna, sérelmezi - joggal - Erika, hiszen volt választék bőven, Erika a
Thália egész repertoárjában szerepelt.
Aztán jött egy ajánlat, a Mindent a kertbe című darab, Pozsgai Zsolt
háromszemélyes drámája, Erika, Moór Marianna és Újréti László játszották, Pethes
György rendezte és az akkoriban létrehozott Újpesti Színházban játszották, nagy
sikerrel. Utána a Karinthy Színházban kapott szerepet, Az erőszak határai női
főszerepét és most is játszik a színház nagysikerű produkciójában, a Tanár úr
kérem!-ben.
A múlt nyáron a Szegedi Szabadtéri Színpadon lépett fel, Duenna volt Rostand
Cyrano de Bergerac-jában, amelynek Pintér Tamás már nemcsak vívás- és
verekedés-betanítója, de társrendezője is volt. Ilyen Cyranot még nem látott a
világ, először fordult elő, hogy megvalósult az egy a száz ellen jelenet is és
négyes fogat is volt a színpadon, meg nyolc ló.
A jövő szezonra Kecskemétre szerződött Balogh Erika, az ottani Katona József
Színházhoz, két szerepre. Mikszáth Új Zrínyiász című regényéből írt musicalt
Bodolay Géza és Kocsák Tibor, ennek egyik női főszerepét vállalta el, továbbá a
lengyel Wyspinaski Menyegző című drámájának zenés változata női főszerepét.
- Egyébként azért nem mentem a Thália után a soproni színházhoz, jóllehet Mikó
Pistiék hívtak, és azért vállaltam a Pesthez jóval közelebb lévő Kecskeméten is
csupán két szerepet az évadban, mert fontosabb nekem a családi életem, semhogy
hosszabb időre elszakadjak a férjemtől, a megszokott, mindennapi fővárosi
életemből - mondja.
Amely napi úszásból, futásból, lovaglásból, télen síelésből áll, ettől a sok
sportolástól - és semmi alkohol, semmi cigaretta! - néz ki olyan üdén,
kislányosan a negyven felé közeledő Erika.
És immár három éve tanít lovaglást a Színház- és Filmművészeti Főiskolán, férje,
Pintér Tamás tanár úr mellett tanársegédként, de nem Oroszlán hozta be őt a
Főiskolára, hanem a rektor, Huszti Péter kínálta fel neki az állást.
Búcsúzunk, Erika vásárolni indul. A Colortext Mozaik utcai mintaterme előtt
kiszáll a kocsiból. A választék lenyűgöző: a szupermodern kétszintes épületben
frottírból készült divatos köpenyek és törülközők, szabadidő együttesek
kavalkádja, több mint félezer különféle modell fogadja.
Hosszasan áll a „Natur Produkt” termékcsaklád egyik női fürdőköpenye előtt, mely
idén áprilisban a new yorki Home Textile Show-n az „Amerika legszebb terméke”
pályázaton a második díjat érdemelte ki, megnyitva ezáltal a japán piacot a
Colortext előtt. Vagy inkább az olasz designer, Alba Rivolta valamelyik
modelljét válassza? Nehéz a választás.
Hiszen a Kátya fedélzetén olyan remekül nézne ki a kormánykerék mellett egy
hullámzó mintájú „Onda” köpenyben, s Tamásnak is pompásan állna a csigavonalas,
a földszínekben pompázó „Terra” anyagból készített, akár házikabátnak is beillő,
sportosan elegáns fürdőköpeny.
Barabás Tamás – Rivalda, 1998
Vissza