Balogh Erika Kecskemétre tart


Szép helyen, szép lakásban található az Oroszlán-házaspár, azaz a mindenki által Oroszlánnak becézett Pintér Tamás öttusázó, vívóbajnok, főiskolai tanár és felesége, Balogh Erika színésznő. A Kossuth Lajos téren, a Parlamentre s távolabb a Várra néző lakásban laknak. Itt nézegetem a Balogh Erika mamája által összeállított albumot, benne rengeteg lapkivágás: cikkek, fényképek, címlapfotók Balogh Erikáról, közös riportok vele és Oroszlánnal. Valaha jobban „ment az üzlet”, mint manapság, ezt kár volna tagadni.
Erika a Thália Színház sokat foglalkoztatott tagja volt, de a Thália megszűnt és a Művész Színház új vezetése, élén Törőcsik Marival, alig valakit vett át a régi együttesből. Az azért rosszul esett Erikának, hogy Törőcsik azt mondta neki: Én ugyan egyszer sem láttalak, de nincs szükségem rád! Legalább egy darabban megnézte volna, sérelmezi - joggal - Erika, hiszen volt választék bőven, Erika a Thália egész repertoárjában szerepelt.
Aztán jött egy ajánlat, a Mindent a kertbe című darab, Pozsgai Zsolt háromszemélyes drámája, Erika, Moór Marianna és Újréti László játszották, Pethes György rendezte és az akkoriban létrehozott Újpesti Színházban játszották, nagy sikerrel. Utána a Karinthy Színházban kapott szerepet, Az erőszak határai női főszerepét és most is játszik a színház nagysikerű produkciójában, a Tanár úr kérem!-ben.
A múlt nyáron a Szegedi Szabadtéri Színpadon lépett fel, Duenna volt Rostand Cyrano de Bergerac-jában, amelynek Pintér Tamás már nemcsak vívás- és verekedés-betanítója, de társrendezője is volt. Ilyen Cyranot még nem látott a világ, először fordult elő, hogy megvalósult az egy a száz ellen jelenet is és négyes fogat is volt a színpadon, meg nyolc ló.
A jövő szezonra Kecskemétre szerződött Balogh Erika, az ottani Katona József Színházhoz, két szerepre. Mikszáth Új Zrínyiász című regényéből írt musicalt Bodolay Géza és Kocsák Tibor, ennek egyik női főszerepét vállalta el, továbbá a lengyel Wyspinaski Menyegző című drámájának zenés változata női főszerepét.
- Egyébként azért nem mentem a Thália után a soproni színházhoz, jóllehet Mikó Pistiék hívtak, és azért vállaltam a Pesthez jóval közelebb lévő Kecskeméten is csupán két szerepet az évadban, mert fontosabb nekem a családi életem, semhogy hosszabb időre elszakadjak a férjemtől, a megszokott, mindennapi fővárosi életemből - mondja.
Amely napi úszásból, futásból, lovaglásból, télen síelésből áll, ettől a sok sportolástól - és semmi alkohol, semmi cigaretta! - néz ki olyan üdén, kislányosan a negyven felé közeledő Erika.
És immár három éve tanít lovaglást a Színház- és Filmművészeti Főiskolán, férje, Pintér Tamás tanár úr mellett tanársegédként, de nem Oroszlán hozta be őt a Főiskolára, hanem a rektor, Huszti Péter kínálta fel neki az állást.
Búcsúzunk, Erika vásárolni indul. A Colortext Mozaik utcai mintaterme előtt kiszáll a kocsiból. A választék lenyűgöző: a szupermodern kétszintes épületben frottírból készült divatos köpenyek és törülközők, szabadidő együttesek kavalkádja, több mint félezer különféle modell fogadja.
Hosszasan áll a „Natur Produkt” termékcsaklád egyik női fürdőköpenye előtt, mely idén áprilisban a new yorki Home Textile Show-n az „Amerika legszebb terméke” pályázaton a második díjat érdemelte ki, megnyitva ezáltal a japán piacot a Colortext előtt. Vagy inkább az olasz designer, Alba Rivolta valamelyik modelljét válassza? Nehéz a választás.
Hiszen a Kátya fedélzetén olyan remekül nézne ki a kormánykerék mellett egy hullámzó mintájú „Onda” köpenyben, s Tamásnak is pompásan állna a csigavonalas, a földszínekben pompázó „Terra” anyagból készített, akár házikabátnak is beillő, sportosan elegáns fürdőköpeny.



Barabás Tamás – Rivalda, 1998





  Vissza