Előre hát fiúk! – A kritika tükrében


A több mint húsz, név szerint felsorolt színész is megérdemelné a külön elemzést, hiszen mi, nézők elsősorbai1 miattuk és a színházi élmény miatt vagyunk a teátrum kedvelői, de a hely szűke nem engedi, hogy mindenkiről szóljunk. Mégis meg kell említenünk Anger Zsoltot, aki most, itt még nem bizonyította, „sztárságát”, hiszen a bemutatón legalábbis - finoman szólva - visszafogott volt, de a dajkával (Réti Erika) közös játéka emlékezetes maradt. Balogh Erika igazi Nő volt minden túlzástól mentesen, emberien. Magyar Attila volt jobb a kecskeméti színpadon, de rá oda kell figyelni. Kárász Zénó kezdi elfelejteni modorosságát. Hegedűs Zoltán ragyogó, emlékezetes karaktereket formázott meg több szerepében. A mindig megbízhatószínészek (Sirkó László, Kiss Jenő, Szívós Győző, Pál Attila, Szokolai Péter) tették azt, amit többszörös főnökük (rendezőjük, igazgatójuk) elvárt tőlük.
Az Előre hát fiúk! biztosan nem marad meg úgy a kecskeméti színház történetében, mint a legjobbak egyike. Ez még nem volna baj. Nagyobb csak az lenne, ha a hagyományos színházszeretők valamilyen okból elfordulnának a Színháztól. Reméljük, nem így lesz!



(Komáromi Attila, Kecskeméti Lapok – részlet)

 




 Vissza