Adrienne
 

Sribe: Adrienne című öt felvonásos színdarabját két részben, Zsótér Sándor rendezésében a kecskeméti Katona József Színház mutatta be a Kamaraszínházban. A címszerepet vendégként Börcsök Enikő formálta meg, aki az előadás utolsó tíz percében fantasztikus színészi alakítással jutalmazta az előadás mellett mindvégig kitartó nézőket.
Abból, hogy az új színházi formációkhoz szokatlan „privát” közönség néhány tagja távozik egy előadás szünetében mélyebb következtetést nem érdemes levonni. De amikor egy szakmának rendezett színházi találkozón a szünet után több színész kollega nem tér vissza a helyére, már több mint elgondolkoztató. (Különben ezen az ötödik találkozón a szakma már eddig is elég furcsa dolgokat produkált!) Volt olyan kollega, akinek színházában nem is olyan régen rendezett Zsótér Sándor, de fogalma se volt, hogy mire ült be. Különben a szakmabeliek és a pécsi színházrajongók többsége elégedetlen az idei roppant bonyolultan szerkesztett, semmitmondó műsorfüzettel.
Zsótér, mint már annyiszor, most is eltért egy romantikus történet megszokott színházi eszközökkel való bemutatásától. Az ünnepelt díva és a fess katona tragikus szerelmi története Ungár Júlia remek fordításában és precíz dramaturgiai segédletével más dimenziókba helyezi a Sribe által megírt szituációkat. Tény, aki most lát először Zsótér előadást, nehezebben „emészti” meg. De érdekes módon az a mellettem ülő pécsi középkorú hölgy maradt az előadás végéig, aki bemenetelkor hangosan, már-már botrányosan panaszkodott, hogy velük minden évben ezt csinálják! Mármint, hogy nem jutnak be az előadásokra, hiába van jegyük elfoglalják a helyüket stb.
Azt nem tudni, hogy a kecskeméti társulat hogyan fogadta Zsótér koncepcióját, munkamódszerét, de tény, hogy a maximumot produkálták. Elsősorban a női szereplők. Börcsök Enikő eszköztelen játékával szemben sugárzó lényével érett színészi alakítást nyújtott a Bouillon hercegnőt megformáló Balog Erika. Kertész Kata és Pethő Orsolya pedig remek karaktert alakított, sok esetben némán is roppant kifejező játékkal. Őket Benedek Mária nagyon eredeti módon, igencsak szép ruhákba öltöztette.
A férfi szereplők nehezebb helyzetben voltak, szerepük színtelenebb, de ők is (Szarvas Attila, Szokolai Péter, Fazekas Géza, Makranczi Zalán, Báhner Péter, Kertész Richárd) szigorúan végrehajtották a Zsótéri koncepciót. Az előadás utolsó pillanataiban Börcsök Enikő haldoklási jelenete reveláció!

 

(Deák Attila,  terasz.hu)

 



  Vissza